{ "@context": "http://schema.org", "@type": "NewsArticle", "mainEntityOfPage": "https://www.dersimekspres.com/haber/4-yil-okudugu-dersimi-resmetti-muzede-sergi-acti-4485.html", "headline": "4 yıl okuduğu Dersim’i resmetti; müzede sergi açtı", "datePublished": "2026-05-08T08:57:00Z", "dateModified": "2026-05-08T08:57:00Z", "description": "Munzur Üniversitesi Resim Bölümü son sınıf öğrencisi Furkan Gölgen, “Kendime Baktığım Yer” isimli ilk kişisel sergisini Tunceli Müzesi’nde açtı. Yoğun ilginin olduğu ve 47 eserin yer aldığı sergide Gölgen’in Dersim ve Munzur’a ilişkin resimleri yer alıyor.", "author": { "@type": "Person", "name": "https://news.google.com/publications/CAAqLQgKIidDQklTRndnTWFoTUtFV1JsY25OcGJXVnJjM0J5WlhNdVkyOXRLQUFQAQ?ceid=TR:tr&oc=3" }, "publisher": { "@type": "Organization", "name": "https://news.google.com/publications/CAAqLQgKIidDQklTRndnTWFoTUtFV1JsY25OcGJXVnJjM0J5WlhNdVkyOXRLQUFQAQ?ceid=TR:tr&oc=3", "logo": { "@type": "ImageObject", "url": "https://www.dersimekspres.com/files/uploads/logo/1ee0fbefe4.png", "width": 110, "height": 22 } }, "image": { "@type": "ImageObject", "url": "https://www.dersimekspres.com/files/uploads/news/default/1778219891-a2134.jpg", "width": "800", "height": "400" } }

4 yıl okuduğu Dersim’i resmetti; müzede sergi açtı

Munzur Üniversitesi Resim Bölümü son sınıf öğrencisi Furkan Gölgen, “Kendime Baktığım Yer” isimli ilk kişisel sergisini Tunceli Müzesi’nde açtı. Yoğun ilginin olduğu ve 47 eserin yer aldığı sergide Gölgen’in Dersim ve Munzur’a ilişkin resimleri yer alıyor.

KÜLTÜR - SANAT - 08-05-2026 08:57

Tunceli Müzesi, Furkan Gölgen’in “Kendime Baktığım Yer” başlıklı kişisel sergisine ev sahipliği yapıyor. Munzur Üniversitesi Resim Bölümü’nde lisans eğitimini sürdüren genç sanatçının yağlıboya resim ve desenlerinden oluşan sergi, doğayı sessizlik, boşluk, hafıza ve içsel karşılaşmaların taşıyıcısı olarak ele alıyor.

Gölgen’in resimlerinde peyzaj, dış dünyaya ait nötr bir görüntü olmaktan çıkar. Karla örtülü yüzeyler, yabanıl bitkiler, çıplak dallar, kayalar, vadiler ve izler; sanatçının kendi varoluşuna, yalnızlık deneyimine ve doğanın sürekliliğine baktığı bir eşik hâline gelir. Bu nedenle “Kendime Baktığım Yer”, insanın kendisini doğa karşısında, doğanın sessizliği içinde ve zamanın izleri arasında yeniden düşünmesine alan açar.

Sergide yer alan çalışmalar, Munzur coğrafyasının görsel belleğinden beslenirken, bu coğrafyayı doğrudan belgelemekten çok onun duyusal ve düşünsel etkisini görünür kılar. Kar, kimi zaman örtücü ve susturucu bir yüzey; kimi zaman bekleyişin, yeniden doğuşun ve içe çekilmiş bir zamanın işaretidir. Zambaklar, otlar, dikenler ve ağaçlar ise doğanın kırılgan ama dirençli varlığını taşır. Gölgen’in resimlerinde doğa, kendi ritmi, hafızası ve sessiz direnciyle var olan bir özne gibidir.

“Kendime Baktığım Yer”, sanatçının doğa ile kurduğu ilişkiyi ekolojik bir duyarlılıkla olduğu kadar varoluşsal bir bakışla da ele alır. Boşluk, yalnızlık ve sessizlik temaları sergide düşünmenin ve duymanın alanı olarak belirir. Figürün kimi zaman peyzaj içinde küçülmesi, kimi zaman tamamen geri çekilmesi, izleyiciyi doğanın ölçeği, insanın geçiciliği ve hafızanın kalıcılığı üzerine düşünmeye davet eder.

Serginin bazı işlerinde ölüm, kayıp ve geri dönüş fikri daha gerilimli bir hat açar. Namevt figürler, hayaletleşen bedenler ve bellekte yaşamaya devam eden imgeler, peyzajın dingin yüzeyine başka bir katman ekler. Bu noktada doğa, kaybın, yasın ve hatırlamanın da mekânı hâline gelir. Huş ağacı desenlerinde ise ağaç kabuğu, iz sürmenin ve tanıklığın yüzeyine dönüşür. Georges Didi-Huberman’ın sözünü ettiği Birkenau çayırına benzer biçimde doğa, geçmişin silinmeyen izlerini taşıyan sessiz bir arşiv gibi düşünülür.

Furkan Gölgen’in çalışmaları, bireysel deneyim ile evrensel duyarlılık arasında yalın ama etkili bir bağ kurar. “Kendime Baktığım Yer”, genç bir sanatçının üretim sürecini görünür kılarken, aynı zamanda izleyiciyi doğa ya, sessizliğe ve kendi iç dünyasına yeniden bakmaya çağırır.

Serginin Kuratörlüğünü yapan Munzur Üniversitesi Resim Bölümü Öğretim Üyesi Kemal Yıldız, öğrencisinin yedeklerden bölüme geldiğini belirterek, “Ancak dört senelik süreçte çok mesafe kat etti. Bölüme angaje oldu ve kendisini tamamen adadı bu dört yıllık süreçte. Denilebilir ki her ürettiğini değerli hale getirmeye çalışıyor, sergiye girebileceğini bildiği için mümkün mertebe en iyi şekilde yapmaya çalışıyor. Biz de onu onurlandırmak istedik kendisini. Bu başarılı grafiğinin devam edeceğini düşünüyorum” dedi.

Furkan Gölgen ise eserlerinde Munzur ve Dersim doğasını ele aldığını belirterek, “Dört yıldır buradayım. Dersimle bir bağ kurdum ve bunu da sanatıma yansıtmak istedim” diye konuştu.

Son iki yılı hocası Kemal Yıldız’ın atölyesinde geçirdiğini ifade eden Gölgen, “Bana çok emek verdi. Kendisinin desteği olmasaydı yapamazdım. Çok teşekkür ediyorum desteği için” şeklinde konuştu.

İlk kişisel sergisini okuduğu şehir olan Dersim’de açmak istediğini kaydeden Gölgen, “Daha sonra Diyarbakır, Batman, Ankara İstanbul gibi şehirlerde sergi açmak istiyorum. İnşallah ilerleyen yıllarda ülke dışına da çıkıp oralarda da sergi açarım, bunu planlıyorum” ifadelerini kullandı.

Sergiyi ziyaret eden Gölgen’in arkadaşı Sinan Sağol da “Gördüğüm kadarıyla insanların yalnızlığını resmetmiş. Kaçışı, doğada saf, temiz arayışa yer vermiş. Kendi özgün ruhunu yansıtmış, taklit yok. Bu yönden başarılı buluyorum. İlk sergisi olmasına rağmen başarılı bir çalışma. Tebrik ediyorum arkadaşımı” dedi.

Günün Diğer Haberleri